Tuesday, February 28, 2012

MILAN FASHION WEEK - FALL 2012

Gucci
Versace


















Jil Sander
DSquared2



















Dolce & Gabbana
Bottega Veneta



















Prada
Pucci





















 









































Lo más relevante en cuanto a diseño en Milán fueron las colecciones de Jil Sander principalmente, luego Gucci, Bottega Veneta y Pucci. No obstante, la noticia de primera plana fue la shockeante partida de Raf Simons de Jil Sander, un hecho más imputable a eslabones flojos en la estructura estratégica de la empresa que a cualquier falencia de su director creativo. Sin duda, uno de los mejores diseñadores de hoy, cuyas colecciones cosecharon las mejores críticas para Jil Sander y a quien esperamos aguarde un futuro aún más brillante.

- Gucci: El glamour decadente que distingue a Frida Giannini se desprendió esta temporada del alto voltaje erótico y las fiestas descontroladas hasta el amanecer. La lujuria aún estaba allí, sólo que cristalizada en el oscuro romanticismo de finales del siglo XIX y en el Art Nouveau. La sensualidad y el colorido de esas sombras del pasado se reflejó en el estilo dandi andrógino de capas envolventes y trajes de terciopelo con pantalones jodhpur y botas de montar de cocodrilo, el jacquard y el estampado de orquideas salvajes, las blusas con reminiscencias pre-rafaelistas, el bordado barroco del chifón junto a las plumas de pavo real y los insinuantes vestidos de sirena en pliegues de tul bordado en piedras. Una colección boho-deluxe y femenina en plena armonía con Gucci.

- Prada: Miuccia suele incluir algún elemento intrigante en sus desfiles, del mismo modo que tiende a pervertir en ellos cualquier bucle revivalista. Fuera de un concepto o inspiración específica, las "princesas virtuales" de Prada fueron las emisarias de su simple mensaje de placer por la moda, expresado en una revisión de sus particulares señas de identidad: motivos geométricos y op-art en jacquards color naranja y violeta, vistosos racimos de abalorios bordados, formas de línea recta y llamativas plataformas. Sumado a los mega-apliques en plexiglas y piedras que surcaban abrigos, estilizados chalecos-vestidos, trajes, botamangas y cuellos de camisas, los impecables pantalones tobilleros dieron la nota, llevados incluso debajo de vestidos largos. El sello juvenil e intelectual de Miuccia también apareció con cinturones en torno a un talle más alto que lo normal,  estampados gráficos evocadores de alfombras retro y siluetas pijama.

- Jil Sander: El ánimo imperante era de profunda emoción por tratarse de la última presentación de Raf Simons tras siete años al mando de diseño de la casa alemana, el cual retomará su fundadora. Y vale resaltar que, junto a la ovación, el llanto y las flores que acudieron a su despedida, también lo hizo su genio creativo, con una colección irreprochable, alusiva a las horas en la vida cotidiana de una pareja. Desde la mañana, con estupendos abrigos de doble faz en lana gris perla, rosa malvavisco y capuchino llevados como si fueran ondulantes albornoces y sutiles vestidos lenceros, hasta el atardecer con sensuales vestidos de cocktail negro de moderna deconstrucción y cierto descontrol con insinuantes recortes, algo de cuero y hasta paneles de vinilo.

- Bottega Veneta: La traducción del mensaje de Tomas Maier al describir su colección como "estructurada sobre una estricta precisión y un allure desarmante", llegó veloz y contundente a la pasarela, con refinados vestidos de terciopelo y gasa y sastrería en una gama predominante de negro, granate y azúl cobalto. Entre las cualidades principales del conjunto estaban la gracil proporción de siluetas espigadas y algunas reminiscentes del New Look, los compactos tejidos de lana mate y los pulóveres en punto elástico con pantalones de pirata.

- Dolce & Gabbana: Pura sustancia barroca siciliana, como capturada de los aposentos del fantástico palazzo de la dupla creativa y plasmada en dramáticas vestimentas. Primero, la profusión ornamental de oro por doquier, ribeteando capas, faldas, vestidos y shorts en terciopelo, chiffón y encaje negro y pocos destellos de luz con blusas con volantes y vestidos de encaje blancos. Luego llegó la insinuación multicolor floral y angélica en accesorios que pronto mutó en íntegros vestidos y monos de los mismos estampados, más otros bordados como en labores de aguja, que reafirmaron el carácter teatral de la propuesta.

- Versace: Y un día Donatella se atrevió a readaptar alegremente piezas icónicas del legado de su hermano Gianni, especialmente los elementos góticos de su última colección en 1997. Gracias a su demostración de "coraje", en su colección otoñal pudo verse otra vez la famosa cruz bizantina, hundida en vestidos de encaje o bordada en abrigos de terciopelo negro, la paleta monocromática, la cota de malla plateada y el estilo heavy metal con tachas sobre vestidos de cuero con corset. Inclusive la logomanía kitsch del fallecido diseñador hizo acto de presencia con su apellido en letras de molde estampado sobre vestidos con peplum a la cadera en encendidos naranja y amarillo.

- Pucci: Chaquetas de smoking, vestidos tubo de manga larga con rendijas transparentes en secciones clave y otros con aberturas en la espalda en lana y chiffón negro y púrpura son algunos puntos de referencia de la seductora colección de Peter Dundas, quien se despoja progresivamente de su firma hippie-deluxe. A su vez, la vocación artesanal a escala couture del diseñador noruego emergió en adorables vestidos de seda de noche, bordados, tejidos y un renovado estampado en tonos beige, lavanda y azúl profundo.

- DSquared2: Como en una fiesta de graduación de colegio secundario, posiblemente situada en los años de Grease, a juzgar por los peinados inflados. Desde la campera de croco verde combinada con pantalones capri rosa, los sweaters de mohair, las camisas abotonadas, las faldas lápiz de lamé, los montgomerys y los jeans arremangados hasta el buzo de rugby en visón, todo parecía pensado para buenas colegialas. Inclusive los vestidos funda negros para el baile respetaron la regla. Claro que la nota rebelde debía figurar en un desfile de los hermanos Caten, aunque más no fueran cigarrillos colgando casi al descuido entre los dedos inocentes y destellantes stilettos.


The most relevant in terms of design in Milan were the collections of Jil Sander mainly, after Gucci, Bottega Veneta and Pucci. However, the headline news was the shocking departure of Raf Simons of Jil Sander, a fact more imputable to weak links in the strategic structure of the company than any shortcoming of his creative director. Definitely one of the best designers of today, whose collections garnered the best reviews for Jil Sander, and who all expect will have an even brighter future.

- Gucci: The decadent glamour that distinguishes Frida Giannini came off this season of the erotic high voltage and riotous parties until dawn. The lust was still there, only crystallized in the dark romanticism of the late nineteenth century and Art Nouveau. The sensuality and color of those shadows of the past are reflected in the androgynous dandy style of enveloping capes and velvet suits with jodhpurs and crocodile riding boots, the jacquard and printing of wild orchids, blouses reminiscent of pre-Raphaelites, the baroque embroidered chiffon alongside peacock feathers, and flirtatious mermaid gowns in pleated tulle embroidered on stones. A feminine, boho-deluxe collection in full harmony with Gucci.

- Prada: Miuccia usually includes some intriguing element in her shows, just as she tends to pervert in them any revivalist coil. Outside of a specific concept or inspiration, Prada's "virtual princesses" were the emissaries of her simple message of pleasure for fashion, expressed in a revision of her particular identity: geometric and op-art motifs in orange and violet jacquards , showy clusters of beadworks, straight line shapes and statement platforms. Adding to the colorful Plexiglas appliqués and chunky jewel embellishments that cleaved coats, stylized sleevless coatdress, suits, cuffs and collars of shirts, the immaculate ankle pants gave the note, taken even under long dresses. Miuccia's juvenile and intellectual hallmark also appeared with belts around a higher-than-normal waist, graphic prints evocative of retro carpets, and pajama silhouettes.

- Jil Sander: The prevailing mood was deeply moved, for this was the last presentation of Raf Simons after seven years at the helm of the German design house, which will resume her foundress. And worth noting that, along with the cheers, tears and flowers flocked to his farewell, so did his creative genius, with an impeccable collection, alluding to the hours in the daily life of a couple. Since morning, with wonderful double-faced coats of wool in pearl dove-gray, marshmallow pink and cappuccino taken as they were billowing bathrobes and subtle lingerie-style slip dresses, until sunset with sexy black cocktail dresses of modern deconstruction, and certain lack of control with insinuating cuts, leather, and even PVC panels.

- Bottega Veneta: The translation of Tomas Maier message describing her collection as "structured on a strict precision and disarming allure", came swiftly and forcefully to the catwalk, with refined velvet and chiffon dresses and tailoring in a predominant black, maroon and blue cobalt color range. Among the set's main qualities were the proportion of graceful willowy silhouettes, and some reminiscent of the New Look, the compact-wools in matte hues, and the cropped pants matching ribbed sweaters.

- Dolce & Gabbana: Pure Sicilian Baroque substance, as captured in the chambers of the fantastic palazzo of the creative duo, and reflected in dramatic costumes. First, the golden ornamental profusion everywhere, trimming coats, skirts, dresses and bloomers in velvet, chiffon and black lace and a few flashes of light with frilly blouses and white lace frocks. Then came the multicolor floral and angelic overture in accessories that soon mutated into full-on dresses and jumpers of the same patterns, plus others embroidered like done in needlepoint, which reaffirmed the theatrical nature of the proposal.

- Versace: And one day, Donatella dared to happily readapt iconic pieces of the legacy of brother Gianni, especially the Gothic elements of his last collection in 1997. Thanks to her demonstration of "courage", in her fall collection it was seen again the famous Byzantine cross, sunk in lacy dresses or embroidered in black velvet coats, the monochromatic palette, the silver chainmail, and heavy metal style with studs over leather corset dresses . Even the late designer's kitsch logomania showed up with his surname printed in oversize letters on frocks with peplums shaping at hips in glowing orange and yellow.

- Pucci: Tuxedo jackets, long sleeved sheath dresses with transparent slits in key sections, and others with openings in the back in black and purple wool and chiffon are some benchmarks of the seductive collection of Peter Dundas, who gradually sheds of signature hippie-deluxe. In turn, the Norwegian designer's couture craft vocation emerged in lovely evening silken gowns, embroideries, fabrics, and a fresh print in beige, lavender and deep blue.

- DSquared2: Like a high school prom, possibly located in the years of Grease, judging by the bouffant hairdos. From the croco green jacket combined with pink capri pants, the mohair sweaters, the buttoned up shirts, the lamé pencil skirts, the toggle coats, and rolled-up jeans to the mink rugby sweatshirt, all seemed designed for good schoolgirls. Even the black sheaths for the ball respected the rule. Of course, the rebellious note should be included in a fashion show of the Caten brothers, if only were cigarettes casually dangling between innocent fingers and glittering stilettos.

 
Photo Credit: Style.com

12 comments:

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  3. Me encanta lo que está pasando en Milán. Me parece que la moda femenina se está reivindicando con esta semana de la moda.
    Saludos desde Chile! Siempre tan divina y analítica! Un abrazo!

    http://carethewear.wordpress.com
    @cristianpavezd en Twitter.

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  4. Milan fashion week is my favorite, all of these looks are so chic, I especially loved Jil Sander's collection

    xo Gillie

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  5. Jill Sander and D&G <3, we want everything:)
    Great blog, we are now your followers , visit us :)

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  6. ooow I don't know which collection I like most? Dolce&Gabbana... or Gucci or maybe Jil Sander???
    Or I think D&G is like created especially for me:P
    BTW I really like your blog and I gave you an award, so check what to do now;)
    PS. تحية لأمك
    xx nik

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  7. i've loved so much jil sander's collection, raf simons did a great last one for it!

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  9. fabulous fall collection. I like the D-square outfit!

    mongs
    mythriftycloset.blogspot.com

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